Co jeść przed i po ćwiczeniach, żeby skutecznie schudnąć? http://zdrowszeznatury.pl

Co jeść przed i po ćwiczeniach, żeby skutecznie schudnąć?

Co jeść przed i po ćwiczeniach, żeby skutecznie schudnąć?
33 głosów, średnia 4.36 (ocena ogólna 81%)

eating after gym

Jeśli zdecydowałaś się na to, by zacząć ćwiczyć – świetnie! Ruch jest zbawienny dla zdrowia, pozwala zachować młodość na dłużej, czyni ciało elastycznym, zapobiega chorobom i poprawia nastrój. Co równie istotne – aktywność fizyczna pozwala pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej i wyrobić mięśnie. Aby osiągnąć lepsze efekty, warto zadbać o odpowiedni bilans posiłków, zjadanych przed i po treningu. Nawet jeśli wysiłek nie jest zbyt forsowny, dobrze jest wspomóc spalanie tłuszczu i budowanie mięśni właściwą dietą.

Ćwiczenia wczesnym rankiem

Jeśli zaplanowałaś gimnastykę o poranku, pamiętaj o śniadaniu. Rezygnacja z pierwszego posiłku sprawi, że podczas ćwiczeń będziesz osłabiona i szybciej stracisz energię, a co za tym idzie – skrócisz czas treningu. Nie jest wskazane, abyś tuż przed ćwiczeniami jadła obfite śniadanie, jajka na bekonie nie są tu wskazane. Jeśli zamierzasz niedługo po posiłku (tj. około godzinę) zacząć trening, zjedz węglowodany proste – np. koktajl bananowy, małą porcję płatków kukurydzianych na mleku sojowym lub sałatkę owocową. Energia z cukrów zostanie szybko spalona podczas ćwiczeń. Po ich wykonaniu musisz uzupełnić deficyt kalorii. Zjedz wtedy węglowodanowo-proteinowy posiłek, np. brązowy ryż z warzywami i rybą lub serek wiejski z orzechami i płatkami orkiszowymi.

Ćwiczenia w południe

Planujesz aktywność fizyczną o 12.00? Zjedz zbilansowane śniadanie – składające się z węglowodanów złożonych oraz chudego nabiału. Owsianka z jogurtem naturalnym lub razowe pieczywo z kozim serem i łososiem to przykładowe poranne posiłki dla ćwiczących w południe. Śniadanie zjadane kilka godzin przed planowanym wysiłkiem, sprawi, że energia z węglowodanów będzie stopniowo uwalniana, a przez fakt, iż będą to cukry złożone, głównie pod postacią zbóż – nie odłożą się w postaci tkanki tłuszczowej. Pamiętaj też o tym, by godzinę przed ćwiczeniami zjeść przekąskę w postaci cukrów prostych – np. owoc. Obiad powinien składać się z produktów pełnoziarnistych oraz nabiału – najlepiej drobiu, ryb lub owoców morza. Białko pozwala zregenerować mięśnie, dlatego koniecznie włącz je do posiłku, który zjesz po ćwiczeniach.

Ćwiczenia po południu lub wieczorem

Jeśli zaplanowałaś odrobinę ruchu na popołudnie lub wieczór, pamiętaj o tym, by zjeść zbilansowany obiad. Dobrze, by składał się on w dużej mierze z węglowodanów złożonych, takich jak np. brązowy ryż, makaron pełnoziarnisty lub kasza. Dołącz do nich również białko, najlepiej w postaci chudego mięsa, ryb lub jajek. Nie zapominaj też o warzywach, zwłaszcza zielonych. Na szczególną uwagę zasługują tutaj brokuły, sałata i fasola szparagowa. Koniecznie nawodnij organizm, pijąc duże ilości wody mineralnej. Tuż przed ćwiczeniami możesz zjeść coś słodkiego, np. batonik proteinowy lub mus owocowy. Wystrzegaj się jednak tuczących słodyczy, które zamiast dodać energii – sprawią, że poczujesz się ciężko i sennie. Po treningu popołudniowym, dobrze jest wypić mleko czekoladowe, bo ma świetne działanie regenerujące. Z kolei po wieczornych ćwiczeniach, lepiej sięgnąć po jogurt naturalny z dodatkiem pestek dyni lub słonecznika. Smacznego!

 

Polecane produkty:

SkinXL – kuracja odmładzająca
Skuteczne nawilżanie suchej skóry http://zdrowaznatury.pl
SkinXL – kuracja odmładzająca
Chcesz zachować piękny i młody wygląd? Zacznij stosować SkinXL®, który dzięki zawartości kwasu hialuronowego, regeneruje, ujędrnia i wygładza naskórek.
Zobacz…