Czerwona kapusta leczy! http://zdrowszeznatury.pl

Czerwona kapusta leczy!

Czerwona kapusta leczy!
22 głosów, średnia 4.01 (ocena ogólna 77%)

Czerwona kapusta leczy! http://zdrowszeznatury.pl

Czerwona kapusta chociaż tak łatwo dostępna, wciąż niedoceniana. Posądzana o powodowanie wzdęć i zaleganie na żołądku. Tymczasem jest jednym z najbardziej zdrowych warzyw, bo:podnosi odporność i zapewnia piękne włosy, skórę i paznokcie, leczy kaca, choroby stawów a nawet guzy i skaleczenia. W dodatku warto pamiętać, że czerwona kapusta jest tania i niskokaloryczna.

Biała czy czerwona? A może włoska lub pekińska? Te cztery rodzaj kapust wymieniamy najczęściej – każda z nich ma nieco inne właściwości lecznicze, dlatego jak najczęściej powiniśmy jeść każdą z nich – najlepiej na surowo. Do kapustowatych zaliczamy również: brukselkę, brokuły, kalarepę, jarmuż.

Czerwona kapusta – bogate źródło antocyjanów

Kapusta czerwona zawiera antocyjany, czyli najsilniejsze przeciwutleniacze. Antyocyjany to barwniki naturalnie występujące w roślinach – odpowiadają za charakterystyczną barwę. To, o co od dawna przekazywały sobie z pokolenia na pokolenie zielarki, współcześnie zostało potwierdzone przez naukowców. Antyocyjany mają udowodnione właściwości lecznicze.  Antyocyjany wspomagają leczenie i zapobiegają:

  • schorzeniom wątroby,
  • chronią przed chorobami układu krążenia
  • zapobiegają otyłości i cukrzycy
  • ze względu na właściwości antyoksydacyjne wykazują działanie przeciwnowotworowe
  • hamują zaburzenia pamięci i funkcji motorycznych.

Wyraźnie widoczna zależność pomiędzy obecnością antocyjanin w diecie a zdrowiem człowieka spowodowała znaczny wzrost zainteresowania ich właściwościami. Jest więc bardzo prawdopodobne, że w niedługim czasie pojawią się nowe doniesienia o ich wpływie na nasze zdrowie.

Wszystkie odmiany kapust bogate są witaminy: A, B1, B2, B6, C, E, K, PP oraz w składniki mineralne: fosfor, mangan, cynk, miedź, siarka, potas, kobalt, fluor, chlor, jod, wapń, żelazo, arsen, sód, błonnik pokarmowy, 16 wolnych aminokwasów, cukry, antyoksydanty, kwas foliowy, kwas nikotynowy, kwas szczawiowy, pantotenowy, karoteny i wspomniane już wcześniej antocyjany.

Najzdrowiej jest jeść kapustę na surowo –  w formie surówek, soku lub świeżych kapuścianych liści stosowanych do owijań i okładów.

Jak zrobić sok z czerwonej kapusty?

Sok zrobimy miksując liście kapusty w sokowirówce lub wrzucając kapuściane liście do specjalnej wyciskarki do soków. Kurację sokiem z kapusty warto zacząć od wypicia 1 szklanki soku dziennie i stopniowo zwiększając ilość wypijanego soku do 1 litra dziennie, po czym zmniejszany ilość soku do całkowitego zaprzestania sokowej kapuścianej kuracji. Sok ze świeżej kapusty ma działanie antyseptyczne – ma działanie podobne do działania antybiotyku. Sokiem  z kapusty również możemy pielęgnować skórę i cerę przecierając nim twarz, dekolt jak i całe ciało, taki zabieg poprawia krwiobieg, regeneruje, oczyszcza, absorbuje tłuszcz – idealnie nadaje się do cery tłustej i mieszanej.

Kąpiel w odwarze z kapusty

Mało znanym sposobem są kapuściane kąpiele. Działają wzmacniająco, usuwają zmęczenie, bóle mięśni, stawów. Takie kąpiele powinny trwać co najmniej pół godziny. Do wody o temperaturze 36 stopni wlewamy  wywar z ugotowanych dwóch główek kapusty.

Polecane produkty:

Błonnik pszenny
Kasza gryczana korzyści zdrowotne http://zdrowaznatury.pl
Błonnik pszenny
Mikronizowane włókno pszenicy.
Wspomaga pracę wątroby.
Zobacz…

Błonnik marchwiowy

Witamina F http://zdrowaznatury.pl
Błonnik marchwiowy
Wspomagający leczenie chorób metabolicznych oraz cukrzycy, miażdżycy naczyń, zaburzenia gospodarki tłuszczowej.
Zobacz…