niedobór chromu http//:zdrowszeznatury.pl

Czy grozi ci niedobór chromu?

Czy grozi ci niedobór chromu?
19 głosów, średnia 4.55 (ocena ogólna 81%)

tabletki w misce

Niezdrowa dieta, uboga w składniki mineralne, życie w biegu, ciągły stres… to wszystko sprawia, że nasze zdrowie jest dalekie od ideału. Chrom jest pierwiastkiem, który ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, tak więc jego niedobory mogą powodować dyskomfort psychiczny i dolegliwości fizyczne.

Funkcje chromu w organizmie

Jeśli w twoja dieta bogata jest w cukry lub przetworzoną żywność typu „instant”, jesteś bardziej narażony na niedobór chromu, a co za tym idzie – rozwój cukrzycy oraz chorób ryby, drób, kasze, pełnoziarniste pieczywo, groszek, brokuły i jaja. Jeśli twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana i zasobna w ekologiczną żywność, możesz być spokojna o poziom chromu w organizmie. Jeżeli jednak jadasz nieregularnie, często sięgasz po słodycze i inne przekąski, a ponadto nie stronisz od fast foodów, może warto pomyśleć o suplementacji.

Dzienne zapotrzebowanie

Osoby dorosłe powinny przyjmować od 0,05 do 0,2 mg chromu dziennie. Dostarczając do organizmu odpowiednie jego dawki, możemy uniknąć cukrzycy oraz chorób układu krążenia, a także zapobiec otyłości. Należy jednak pamiętać, że niekorzystny dla zdrowia jest zarówno niedobór, jak i nadmiar chromu. Przedawkowanie może skutkować pogorszeniem pracy wątroby i nerek.

Polecane produkty:

Błonnik marchwiowy
Witamina F http://zdrowaznatury.pl
Błonnik marchwiowy
Ponieważ zawiera dużą ilość błonnika rozpuszczalnego sprawdza się jako element wspomagający leczenie chorób metabolicznych oraz cukrzycy, miażdżycy naczyń.
Zobacz…