dieta wysokobłonnikowa http://zdrowszeznatury.pl

Dieta wysokobłonnikowa

Dieta wysokobłonnikowa
16 głosów, średnia 4.50 (ocena ogólna 80%)

dieta wysokobłonnikowa http://zdrowszeznatury.pl

Dieta wysokobłonnikowa jest prosta, skuteczna i oprócz tego, że pomoże Ci schudnąć, ma ogólne dobroczynne działanie na organizm. Polega ona na tym, że zawiera większe niż tradycyjna dieta ilości błonnika pokarmowego. Zaliczana jest do diet leczniczych i można wykorzystywać ją w walce z zaparciami, zapobieganiu rozwoju miażdżycy, cukrzycy i otyłości.

Dieta wysokobłonnikowa – jak prawidłowo ją przeprowadzić?

W czasie trwania diety należy wprowadzić większe ilości nietrawionych w przewodzie pokarmowym człowieka polisacharydów błonnika, hemicelulozy, ligniny, pektyn, gum, czyli rozpuszczalnych i nierozpuszczalnych frakcji błonnika. W tradycyjnej diecie zaleca się przyjmowanie 30-40 gramów błonnika. Natomiast przystępując do diety wysokobłonnikowej należy każdego dnia dostarczyć organizmowi 50-70 gramów tych substancji. Dieta wysokobłonnikowa nie powiina trwać dłużej niż tydzień.

Dieta wysokobłonnikowa – reguły

Podstawą wszystkich potraw są produkty bogate w błonnik. Należy wybierać przede wszystkim te produkty, które zawierają najwyższą zawartość błonnika pokarmowego. Są to zarówno grube kasze, pieczywo ciemne, ryż brązowy, jak również suszone owoce, otręby. W czasie trwania diety należy spożywać 2 litry wody i 1,5 litra innych płynów bez kawy i czarnej herbaty.

Dieta wysokobłonnikowa – przepisy

Śniadanie:

owsianka, 1/2 szklanki chudego mleka, 1 łyżeczka rodzynek , 1 łyżeczka suszonych śliwek

Przekąska:

4 morele, średnie jabłko ze skórką

Obiad:

Kasza pęczak 50 g, 100g tuńczyka, 200g duszonego na parze szpinaku, 1 łyżki nasion słonecznika, 1 łyżka oliwy.

Przekąska:

Kilka marchewek z rukolą, skropione oliwą

Kolacja:

200g fasoli lub brązowego ryżu, 1/2 awokado, surówka z sałaty, ogórka, marchwi i małych pomidorów

Śniadanie

Musli z płatków pełnych ziarek

Dodatki do musli:

  • banan
  •  jogurt naturalny
  • orzechy laskowe
  • migdały
  • siemię lniane

2 łyżki otrąb pszennych.

Drugie śniadanie

Grejpfrut

Obiad

Zupa brokułowa z otrębami

Makaron razowy z sosem pomidorowym, bazylią

Podwieczorek

Jabłko

Kolacja

Fasolka szparagowa gotowana na parze z łyżeczką masła

Polecane produkty:

Błonnik marchwiowy
Witamina F http://zdrowaznatury.pl
Błonnik marchwiowy
Działa oczyszczająco, wspomaga proces odchudzania. Pomocny w oczyszczaniu organizmu i zwiększaniu ogólnej odporności, poprzez wspomaganie rozwoju korzystnych bakterii jelitowy
Zobacz…

Błonnik pszenny

Kasza gryczana korzyści zdrowotne http://zdrowaznatury.pl
Błonnik pszenny
Mikronizowane włókno pszenicy.
Wspomaga pracę wątroby. Pomocny przy łagodzeniu stanów bezsenności, nerwowości i menopauzy.
Zobacz…