Emocjonalne jedzenie - cała prawda http://zdrowszeznatury.pl

Emocjonalne jedzenie – cała prawda

Emocjonalne jedzenie – cała prawda
30 głosów, średnia 4.39 (ocena ogólna 81%)

Emocjonalne jedzenie - cała prawda http://zdrowszeznatury.pl

Twoja lodówka albo szafka, w której trzymasz słodycze może opróżnić się w ciągu kilku chwil. Najpierw bierzesz to co stoi najbliżej, potem sięgasz po to, co dalej i dalej aż w końcu na półkach będzie pusto. Kiedy jest już po wszystkim czujesz się okropnie, wiedząc że straciłaś poczucie kontroli – jedzenie miało przynieść ukojenie, a tymczasem przysporzyło tylko kolejnych kłopotów. Spokojnie, to tylko emocjonalne jedzenie!

To typowy opis emocjonalnego jedzenia, które dotyka coraz szerszego grona kobiet i jak się okazuje również i mężczyzn.  Nie zawsze kończy się ono opróżnieniem całej lodówki. Emocjonalne jedzenie zdarza się zawsze wtedy, kiedy szukasz jedzenia i zjadasz je z innych powodów niż rzeczywiste zaspokojenie głodu.  Emocje i jedzenie od zawsze były ze sobą połączone, co zresztą bez skrupułów wykorzystują specjaliści od marketingu, kreując nam obrazy jedzenia w otoczeniu emocjonalnych korzyści takich jak komfort, podniecenie, miłość czy przynależność do grupy.

Pozwól sobie na emocje

Emocjonalne jedzenie zapewnia  chwilowe zapomnienie o dolegliwości, zapewniając złudne i  chwilowe poczucie przyjemności, gdy czujesz coś, czego nie chcesz czuć. Jedzenie i przejadanie odwraca naszą uwagę od niechcianych uczuć lub emocji, zmiękcza je. Kluczem do zakończenia tego procesu jest pozwolenie sobie na przeżycie tych emocji. Przestań podejmować próby odsuwania tych uczuć na bok.  Kiedy dzieje się coś stresującego nazwij te uczucia – powiedz sobie: jestem zła, zmęczona, przerażona. Tylko w ten sposób  możesz nauczyć sobie radzenia ze swoimi emocjami, a dodatkowo możesz dowiedzieć się, o co naprawdę Ci chodzi.

Dbaj o własne przyjemności

Dodaj więcej przyjemności w swoim życiu! I niech stanie się to Twoim priorytetem.  Spraw sobie co najmniej 3 przyjemności w ciągu dnia.  Mogą to być tak zwyczajne rzeczy jak ulubiony zapach, dłuższa niż zwykle kąpiel, film czy rozmowa z przyjaciółmi.

Jedz tylko wtedy, gdy jesteś naprawdę głodna

Emocjonalni zjadacze zwykle nie jedzą, gdy są faktycznie głodni, co na dłuższą metę sprawia że przysparzają sobie kłopotów zdrowotnych. Tracą apetyt na zdrowe, odżywcze jedzenie, szybko gromadzą zapasy tłuszczu i tracą zdolność do jego spalania.

Odkryj  swoje wyzwalacze

Odkryj wyzwalacze i zwalcz je. Obserwuj, jakie emocje powoduję, że chcesz zagłuszyć je jedzeniem.  Jeśli wiesz, że rzucasz się na jedzenie, gdy jesteś zły, zaplanuj wcześniej inną reakcję na złość. Zadzwoń do znajomego lub wykrzycz złość, kopnij piłkę albo  zacznij biegać.

 

Polecane produkty:

FitXL – hamuje apetyt
Kolacja w stylu fit http://zdrowaznatury.pl
FitXL – hamuje apetyt
Opracowana przez nas receptura, bazująca na naturalnych składnikach, pomoże Ci skutecznie zredukować łaknienie.
Zobacz…