Jak rzucić palenie raz na zawsze – 10 sprawdzonych sposobów http://zdrowszeznatury.pl

Jak rzucić palenie raz na zawsze – 10 sprawdzonych sposobów

Jak rzucić palenie raz na zawsze – 10 sprawdzonych sposobów
20 głosów, średnia 4.56 (ocena ogólna 82%)

10075500_m

Powtarzasz sobie, że tym razem już na pewno. Od jutra. Od poniedziałku. Od nowego roku. Nic z tego nie wychodzi, chociaż próbowałaś już kilka razy i wiesz, że palenie jest szkodliwe. Przypomina ci o tym Minister Zdrowia na każdym opakowaniu papierosów, i to nie działa. Skupmy się zatem na tym, co pozytywne. Poznaj 10 powodów, dlaczego naprawdę warto rzucić palenie i zrobić to raz na zawsze.

Na rynku dostępnych jest kilka wspomagaczy, które mają nam pomóc w rzucaniu palenia, jak np. plastry nikotynowe, pastylki, gumy, akupunktura etc. Jednak bez decyzji o rzuceniu nałogu możemy je szybko odstawić i nie odczuć żadnych skutków ich działania. Dlatego przede wszystkim potrzebna jest nam silna motywacja.

Przypomnij sobie dlaczego zaczęłaś palić i jak się wtedy czułaś. Przypomnij sobie również, jak czułaś się zanim zaczęłaś, bo do tego momentu chcemy wrócić. Rzucenie palenia to proces, który następuje etapami, dlatego warto przygotować się na każdą sytuację. Zobacz, co pomoże ci zmienić swoje nawyki.

1. Myśl pozytywnie. Zrób listę powodów, dla których chcesz rzucić palenie i powieś ją w widocznym miejscu. Pamiętaj o tych celach w momentach kryzysowych.

2. Myśl o sobie jak o kimś, kto nie pali. Wyobraź sobie dzień bez papierosa. Co będziesz robić, gdzie pójdziesz, gdzie nie pójdziesz. Postaraj się zmienić swoje nawyki.

3. Zastanów się, kiedy najczęściej sięgasz po papierosa i na każdą taką chwilę przygotuj sobie działanie zastępcze, np. zjedz jabłko, napij się wody, idź na spacer.

4. Przejmij kontrolę nad nałogiem. Za każdym razem, gdy sięgniesz po papierosa, bardzo świadomie zastanów się, czy na pewno tego chcesz i po co to robisz.

5. Poinformuj swoją rodzinę i przyjaciół o rzuceniu nałogu. Na pewno wesprą cię w trudnych chwilach.

6. Ciesz się jedzeniem. Po kilku dniach bez papierosa twoje kubki smakowe zaczną czuć rozkosz. Jedzenie stanie się o wiele przyjemniejsze a smak bardziej wyraźny. To świetny czas na eksperymenty w kuchni, poznanie nowych przypraw, owoców i warzyw.

7. Znajdź nowe hobby. To doskonałe rozwiązanie, aby przestać myśleć o paleniu. Zacznij gotować, robić zdjęcia. Poznaj nowych ludzi i otwórz się na wszystko, co nowe.

8. Zacznij biegać, ćwicz jogę, pływaj. Każda aktywność nie tylko oddali cię od nałogu, ale przede wszystkim poprawi twoje samopoczucie.

9. Świętuj swoje sukcesy, choćby te najmniejsze. Nagradzaj siebie za każdy dzień bez papierosa. Odłóż zaoszczędzone pieniądze i kup sobie coś fajnego.

10. Jeśli nie udało ci się rzucić palenia za pierwszym razem, nie zadręczaj się, nie myśl o sobie źle. Spróbuj jeszcze raz. Do skutku!

Rzucanie nałogu to również zmiana sposobu myślenia, stylu życia, diety. Jest to decyzja, na którą musimy być gotowi. Każda próba wyjścia ze schematów, wzmacnia nasze poczucie silnej woli, każdy krok prowadzi nas bliżej celu. Dlatego, jeśli już obrałaś kierunek, nic nie jest w stanie Cię powstrzymać.

Polecane produkty:

FitXL – hamuje apetyt
Jesteś na diecie? Nie odmawiaj sobie słodyczy! http://zdrowaznatury.pl
FitXL – hamuje apetyt
Opracowana przez nas receptura, bazująca na naturalnych składnikach, pomoże Ci skutecznie zredukować łaknienie.
Zobacz…