Jakie są najlepsze źródła witaminy K2, w tym MK-7? http://zdrowszeznatury.pl

Jakie są najlepsze źródła witaminy K2, w tym MK-7?

Jakie są najlepsze źródła witaminy K2, w tym MK-7?
34 głosów, średnia 4.04 (ocena ogólna 78%)

Jakie są najlepsze źródła witaminy K2, w tym MK-7? http://zdrowszeznatury.pl

Jakie są najlepsze źródła witaminy K2, w tym MK-7?

Jedząc zaledwie 15 g natto dziennie przyswoisz sobie odpowiednią ilość witaminy K2. Jednak Natto jest trudno dostępnym produktem w Polsce i dla niektórych ze względu na wygląd i smak, nie do zaakceptowania. Witaminę K2 można znaleźć również w innych sfermentowanych produktach, zwłaszcza w sfermentowanych warzywach. Oprócz Natto, witamina K2 naturalnie znajduje się również w takich produktach jak Miso, Tempeh czy serach Gouda, Brie.

Ile witaminy K2 potrzebujesz?

Chociaż dokładne dawkowanie witaminy K2 nie jest jeszcze jest jeszcze ustalona, ​​dr Cees Vermeer, jeden z najlepszych znawców witaminy K2 na świecie, rekomenduje dobową dawkę pomiędzy 45 mcg do 185 mcg dla dorosłych .  Gdybyś z jakiegoś powodu przyjął większą dawkę, nie musisz się martwić o przedawkowanie . Witamina K2 w dużych dawkach, nie wykazuje działań niepożądanych. Witamina K2 jest szczególnie polecana w przypadkach, gdy:

  • Masz osteoporozę
  • Masz choroby serca
  • Masz cukrzycę

Należy również pamiętać również, że jeśli zdecydujesz się na uzupełnianie niedoborów witaminy D w postaci doustnej, równocześnie należy suplementować witaminę K2, bo witamina D i witamina K2 działają w synergii.

Prawdopodobieństwo, że masz niedobory witamina K2 wzrasta, gdy spożywasz małe ilości następujących grup pokarmów lub nie spożywasz ich wcale:

  • Jaja, masło, nabiał pochodzące od zwierząt karmionych organiczną trawą i z wolnego wybiegu
  • Natto miso, tempeh
  • Sery, takie jak Brie i Gouda

Niestety ma pewnego sposobu,aby sprawdzić poziom witaminy K2. Ale oceniając swoją dietę i styl życia można przynajmniej zorientować się, czy potencjanie nie brakuje nam tego krytycznego składnika. Najlepszym sposobem oprócz jedzenia Natto jest suplementacja witaminy K2 – w tym również MK-4 i MK-7, tym bardziej że te formy witaminy K2 pozostają w organizmie dłużej, bo mają dłuższy okres półtrwania.

Wreszcie, należy pamiętać, aby suplementując witaminę K2 pamiętać o równoczesnym przyjmowaniu tłuszczu, gdyż jest ona rozpuszczalna w tłuszczach.

Jak zrobić natto – na podstawie instrukcji z bloga badzweganinem.blox.pl

Zdobywamy oczywiście nie GMO i możliwe ekologiczną żółtą soję. Oprócz popularnej żółtej soi mogą być też inne nasiona takie jak: czarna soja, niebieska soja, ciemno czerwona soja, proso, jęczmień, cieciorka.W tych przypadkach należy wydłużyć czas fermentacji. Nie ma informacji, ile jest witaminy K2-MK7 w natto na bazie innych nasion.

Starter (kilka możliwości)

Aktualnie zdobycie startera jest jeszcze większym wyzwaniem niż zrobienie samego natto.**

1. Najprościej było by kupić potrawę natto i użyć ją jako starter, ale niestety pytałem w różnych restauracjach japońskich i mówią że nie mają, a w jednej to nawet pytali, co to jest, więc Japonia pełną gębą w tych restauracjach.

2. Liofilizowane zarodniki B. subtilis (natto) lub zawiesiny zarodników w wodzie są sprzedawane jako starter do natto przez trzy firmy w Japonii. (wg informacji z książki “Handbook of fermented functional food 2nd ed.”)

3. Użycie suszonego natto Itohiki (w Polsce Inoczi)

Niestety próbowałem kilka razy fermentować aktywowanymi kulkami z suszonych fasolek natto, po fermentacji jest efekt, ale różni się zapachem i wyglądem oraz strukturą sfermentowanych fasolek, która jest inna niż przy użyciu starteru.

 

 

Polecane produkty:

Błonnik marchwiowy
Witamina F http://zdrowaznatury.pl
Błonnik marchwiowy
Wspomagający leczenie chorób metabolicznych oraz cukrzycy, miażdżycy naczyń, zaburzenia gospodarki tłuszczowej.
Zobacz…