Luteina i zeaksantyna http://zdrowszeznatury.pl

Luteina i zeaksantyna

Luteina i zeaksantyna
21 głosów, średnia 3.99 (ocena ogólna 77%)

Luteina i zeaksantyna http://zdrowszeznatury.pl

Zdrowe oczy i sokoli wzrok można utrzymać nawet do późnej starości. Zwłaszcza, jeśli wspomożesz się jednym z najsilniej działających składników jakim jest luteina i zeaksantyna. Ten naturalnie występujący duet jest jednym z najlepszych zalecanych składników odżywczych poprawiających ostrość widzenia.

Luteina to ksantofil, barwnik karotenoidowy, dający żółty kolor.Działa najkorzystniej, kiedy podawana jest wraz z zeaksantyną – kolejnym barwnikiem karotenoidowym. Luteina i zeaksantyna występują w wielu roślinach, m. in w kwiecie aksamitki czy tak lubianych brzoskiwniach.

Znaleźć można je również w jarmużu, kukurydzy i chlorelli. Jeśli chcesz wspomagać się luteiną, to warto ją spożywać wraz z wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi omega 3, bo poprawiają one jej wchłanianie i działanie.

Luteina jest naturalnie występującym karotenoidem i jest wysoce skoncentrowany w plamce żółtej oka. Ten silny karotenoid pomaga zapobiegać utracie wzroku, a ściślej mówiąc zapobiega degeneracji plamki żółtej, zwiększając jej grubość. W jednym z badań podawano po 30 mg luteiny dwóm pacjentom przez 140 dni. Po tym czasie zbadano ich plamkę żółtą i stwierdzono, że ich gęstość plamki wzrosła o 21 procent i 39 procent.
Inne badania wykazały, że luteina może obniżyć ryzyko wystąpienia zaćmy. Na przykład, jednym z badań stwierdzono, że starsze kobiety, które miały najwyższy poziom luteiny i zeaksantyny były o jedną trzecią mniej narażone na wystąpienie zaćmy.

Luteina i zeaksantyna działanie

Te dwa składniki przyczyniają się do poprawy wzroku w następujący sposób:

chronią oczy przed wolnymi rodnikami i wzmagając aktywność enzymów przeciwutleniających
chronią przed zaćmą
poprawiają proces przetwarzania obrazu
zmniejszają efekt zmęczonych oczu, gdy siedzimy długo przed komputerem
chronią przed zwyrodnieniem plamki żółtej.

Dlaczego luteina jest taka ważna?
Niestety, jw miarę upływu lat nasz poziomy luteiny obniża się, ponieważ organizm nie może jej wyprodukować. Palacze, ludzie o niebieskich oczach i kobiet po menopauzie mają niższy poziom luteiny niż pozostali. Dlatego luteinę trzeba uzupełniać. Na szczęście, można zrobić to przy pomocy diety lub suplementacji żywieniowej.
Badania wykazały, że przy 15-30 mg luteiny dziennie zapewnia ochronę dla wzroku i ogólnego stanu zdrowia oczu. Ponieważ większość ludzi nie jedzą wystarczająco dużej ilości ciemnego pieczywa, zielonych warzyw liściastych i żółtka ważne jest, aby także przyjmować preparaty zawierające luteinę.

Oprócz ważnych korzyści dla oczu i widzenia luteina wykazuje też inne działanie: może chronić przed miażdżycą (gromadzeniu depozytów tłuszczowych w tętnicach), choroby, która prowadzi do większości ataków serca.