Motywacja na treningu - jak regularnie ćwiczyć? http://zdrowszeznatury.pl

Motywacja na treningu – jak regularnie ćwiczyć?

Motywacja na treningu – jak regularnie ćwiczyć?
21 głosów, średnia 4.10 (ocena ogólna 78%)

Motywacja na treningu  - jak regularnie ćwiczyć? http://zdrowszeznatury.plNajpierw pojawia się olbrzymi zapał. Szybko podejmujesz decyzję: będę ćwiczyć lub będę biegać lub będę jeździć na rowerze. Przez kilka pierwszych dni – wszystko jest tak, jak zaplanowałaś. Pełna entuzjazmu wybierasz się na trening, często obwieszczając to jeszcze całemu światu. Mniej więcej około 5 dnia, Twój entuzjazm opada. Po tym czasie motywacja na treningu spada u co drugiej osoby.

Jeśli kiedykolwiek doświadczyłaś na sobie, czym jest słomiany zapał, to dobrze wiesz o czym mówię. Na pocieszenie dodam, że dotyczy on ponad 90% z nas. Może po przeczytaniu tego artykułu następnym razem, nie zrezygnujesz z tego tak szybko.

Efekty nie pojawią się natychmiast

A my po kilku dniach chciałybyśmy, żeby było już coś widać. Ćwiczenia są przecież ciężkie, momentami wylewamy z siebie hektolitry potu, więc nic dziwnego, że mamy duże oczekiwania co do rezultatu. Jeśli będziesz regularnie ćwiczyć, to wymarzony rezultat pojawi się na pewno. Tylko daj sobie trochę czasu i nie zniechęcaj się po kilku dniach tylko dlatego, że nie widać efektów.

Zadbaj o urozmaicenie a motywacja na treningu wciąż będzie wysoka

Nie ma nic gorszego niż ciągłe powtórzenia tego samego zestawu. Szybko wpadniesz w rutynę, a stąd już tylko krok do zniechęcenia. Za zmianą przemawia jeszcze jeden fakt – ćwicząc ciągle to samo, przestaniesz widzieć rezultaty. Nasz organizm dobrze reaguje na zmiany – zwłaszcza przy wszelkiej aktywności fizycznej. Terapie „szokowe” zazwyczaj dają najlepsze rezultaty.

Wyznacz sobie małe cele

Najlepiej krótkoterminowe i koniecznie realne. Jeśli przykładowo chcesz przebiec maraton, nie stawiaj sobie za celu biegu na 10 km w pierwszym tygodniu przygotowań. Podziel swój cel na mniejsze etapy, wyznacz czas, w którym chciałabyś je osiągnąć a potem realizuj to co zaplanowałaś. Kiedy uda Ci się osiągnąć jeden z wyznaczonych etapów, uczcij to koniecznie. Nie ma lepszej motywacji niż nagroda.

Otocz się ludźmi, którzy będą Cię wspierać

Może jest ktoś, kto chciałby ćwiczyć razem z Tobą? Najłatwiej byłoby Wam trenować razem, wtedy zdecydowanie trudniej o wymówki. Jeśli nie masz takiej osoby, poszukaj kogoś w wirtualnym świecie. Pisanie o treningach, pojawiających się trudnościach czy sukcesach pozwoli Ci wytrwać w najtrudniejszych pierwszych tygodniach.Kiedy pojawią się efekty, sama będziesz dbać o regularność ćwiczeń.

Polecane produkty:

SlimXL – kuracja odchudzająca
L-karnityna pomoże ci zbudować mięśnie http://zdrowaznatury.pl
SlimXL – kuracja odchudzająca
Wręcz przeciwnie – maksymalna koncentracja przyjdzie Ci z łatwością, zyskasz energię i każdego dnia będziesz tryskać dobrym humorem.
Zobacz…