tabata

Trening Tabata na spalanie tłuszczu

Trening Tabata na spalanie tłuszczu
17 głosów, średnia 4.42 (ocena ogólna 80%)

Trening Tabata na spalanie tłuszczu http://zdrowszeznatury.plTen szybki trening na spalanie tłuszczu daje efekty u każdego, chociaż trwa tylko 4 minuty –  dlatego jest odpowiedni nawet dla bardzo zapracowanych osób. Aby osiągnąć wymarzone rezultaty wystarczy trenować tylko 4 minuty dziennie. Trening Tabata został opracowany przez dr Izumi Tabata z National Institute of Fitness and Sports w Tokio w 1996 r. i mimo, że został skonstruowany dla sportowców, z powodzeniem wykorzystują go amatorzy na całym świecie.

Trening Tabata poprawia znacznie wydolność aerobową (tlenową) i anaerobową (beztlenową) a więc jest to nic innego jak szybki trening na spalanie tłuszczu. Co to konkretnie dla Ciebie znaczy?  Zgodnie ze współczesną wiedzą tego typu trening  to skuteczny sposób na spalenie tkanki tłuszczowej i podkręcenie metabolizmu. Ćwicząc w ten sposób można spalić więcej tłuszczu niż wykonując tradycyjne ćwiczenia aerobowe. Jest to możliwe  również dlatego, że po zakończonym treningu utrzymuje się podwyższony metabolizm kwasów tłuszczowych. Ten bardzo pożądany przez nas stan utrzymuje się  nawet kilkanaście godzin po zakończonym treningu podczas którego tkanka tłuszczowa jest spalana szybciej, chociaż już nie wykonujemy żadnych ćwiczeń.

Trening Tabata trwa tylko 4 minuty
Zasady są proste – ćwiczymy przez 20 sekund i przez 10 kolejnych sekund odpoczywamy. Wykonujemy 8 takich serii. W ciągu 20 sekund pracy robimy tyle powtórzeń jednego ćwiczenia, ile tylko jesteśmy w stanie  wykonać. Ważne, by ćwiczyć, jak najszybciej. Kluczem do sukcesu jest dobór ćwiczenia, które zaangażuje jak najwięcej mięśni. Dużym ułatwieniem jest fakt, że trening można wykonać wszędzie.

Jakie ćwiczenia są najlepsze w treningu Tabata?
Wybierz to co lubisz: bieg z wysoko uniesionymi kolanami w miejscu, skakanka, jazda na rowerku stacjonarnym, przysiady, a nawet popularny pajacyk

Trening Tabata – gwarantowane efekty
Najważniejsza zasada to ćwiczymy na 100% swoich możliwości.  Nie oszczędzamy się, nie zwalniamy, nie oszukujemy,  nie wydłużamy odpoczynku!  Ilość ćwiczeń, czas ich trwania jest ściśle określona. Dlatego najłatwiej przeprowadzać ten trening z odpowiednio dobraną muzyką. Początkujący mogą wykonywać trening Tabata  3 razy w tygodniu. Potem można go wykonywać nawet 5 razy w tygodniu.

Tu możesz znaleźć przykładowy Trening Tabata

Polecane produkty:

FitXL – hamuje apetyt
Jesteś na diecie? Nie odmawiaj sobie słodyczy! http://zdrowaznatury.pl
FitXL – hamuje apetyt
Schudniesz szybciej niż myślisz! Czy wzmożony głód jest dla Ciebie największą przeszkodą
w uzyskaniu zgrabnej sylwetki?
Zobacz…