Witamina D na odchudzanie http://zdrowszeznatury.pl

Witamina D na odchudzanie

Witamina D na odchudzanie
28 głosów, średnia 4.19 (ocena ogólna 79%)

Witamina D na odchudzanie http://zdrowszeznatury.pl

Zanim zaczniesz się odchudzać, sprawdź jak duży wpływ ma witamina D na nadwagę. Oto kilka najważniejszych faktów na temat witaminy D, o których być może jeszcze nie wiesz. Jeśli masz nadwagę lub otyłość, to potrzebujesz więcej witaminy D niż szczuplejsze osoby. Najpewniejszym źródłem tej witaminy jest codzienne przebywanie na słońcu, bez kremów z filtrem na skórze. Ale przecież nie zawsze jest to możliwe ze względu na szerokość geograficzną, w której mieszkamy.

Dlatego w okresie zmniejszonego nasłonecznienia, jak również wówczas, gdy chcesz się odchudzić, warto rozważyć suplementację witaminą D. Witamina D na odchudzanie działa wielotorowo. 

  • Jeśli ważysz więcej niż przeciętny człowiek w twoim wieku, ilość witaminy D, jakiej potrzebujesz jest wyższa. Poziom witaminy D u osób z nadwagą lub otyłych jest niższy, niż u osób szczupłych.
  • Prawdopodobnie to właśnie niedobór witaminy D jest główną przyczyną otyłości i zespołu metabolicznego
  • Liczne badania potwierdziły również związek między niedoborem witaminy D a otyłością brzuszną

Przez wiele lat, witamina D nie była doceniana przez większość ekspertów. Teraz sytuacja zmieniła się diametralnie, zwłaszcza kiedy odkryto związek pomiędzy witaminą K2 i D, jak również powiązania pomiędzy ilością witaminy D i otyłością.

Z badań opublikowanych przez American Journal of Clinical Nutritiown wynika, że poziom witaminy D ma związek z utratą masy ciała. Witamina D ma wiele funkcji fizjologicznych poza jej klasycznie uznaną rolą w homeostazie wapnia i metabolizmie kostnym. 

Wyniki badań przeprowadzonych przez zespół dr Caitlin Mason z Hutch Public Health Sciences nie pozostawiają żadnych wątpliwości co do udziału witaminy D w procesie odchudzania. Suplementacja witaminą D przyczyniła się do redukcji wagi. Dodatkowym odkryciem był fakt, że kobiety suplementujące witaminę D przez dłuższy czasu miały niższy poziom białka C-reaktywnego, który jest markerem stanu zapalnego.

Choć wszyscy wiemy, że uzupełnianie witaminy D zimą zmniejsza ryzyko zachorowania na przeziębienie i grypę, wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, że pierwsze promienie wiosennego słońca, nie powinny zwalniać nas z dalszej suplementacji.

Witamina D na odchudzanie

Produkujemy witaminę D, gdy nasza skóra jest pod wpływem działania promieni słonecznych. Wraz ze wzrostem poziomu witaminy D, rośnie poziom leptyny. Leptyna wysyła do mózgu informację, że czas przestać jeść. Gdy już osiągniesz właściwy dla siebie poziom tkanki tłuszczowej, leptyna ( przynajmniej teoretycznie) wydziela się obficiej. Dzięki temu szybciej czujesz się najedzona.

Problem pojawia się, gdy wydzielanie leptyny jest zaburzone albo gdy receptory, odbierające sygnały o poziomie tego hormonu, tracą wrażliwość. Dodatkowo u każdego z nas indywidualnie wrażliwość na leptynę spada przy określonej ilości tłuszczu i informacja o tym, żeby przestać jeść dociera ze znacznym opóźnieniem. Wobec tego tyjemy jedząc zdecydowanie za dużo. Czy to oznacza, że witamina D może być uznawana za cudowną pigułkę odchudzającą?

Nie do końca. Eksperci komentujący te wyniki zaznaczają, że kluczem nie jest samo zażywanie witaminy. Odpowiednio wysoki poziom witaminy D poprawia stan układu krwionośnego i zwiększa poziom energii. Stajemy się aktywniejsi, wzrasta nasza aktywność fizyczna i spalamy więcej energii.

Polecane produkty:

SlimXL – kuracja odchudzająca
Żeń-szeń syberyjski http://zdrowaznatury.pl
SlimXL – kuracja odchudzająca
Z dnia na dzień schudniesz, tracąc po kolei wszystkie zbędne zapasy tłuszczu z każdej części ciała: z podbródka, ramion, pleców, brzucha, ud, bioder, pośladków!
Zobacz…

Błonnik z gorzkiej pomarańczy

Niskokaloryczna zupa z dyni http://zdrowaznatury.pl
Błonnik z gorzkiej pomarańczy
Po drugie składniki gorzkiej pomarańczy hamują apetyt – zawierają synefrynę, oktopaminę i inne stymulanty, dzięki którym człowiek traci na wadze.
Zobacz…